Need

Originaltitel: Need
Författare: Carrie Jones
Förlag: Bloomsbury Publishing PLC
Utgiven: 2008
Språk: Engelska
Uppföljare: Captivate


Handling:

Zara White hanterar sina rädslor genom att namnge dem.
När hennes styvpappa dör skickas hon till sin farmor, hennes styvfaders mamma, för att hennes mamma inte kan hantera sorgen, tror hon.
När hon ser samma man om och om igen så vet hon att hon är förföljd, men av vem?
Hennes nya kompisar i den nya skolan tror starkt på att det är en älva som föröljer henne, men inte den sortens älva som i sagorna, utan onda varelser som bara bryr sig om sina egna behov, och nu vill förföljaren ha Zara.
Tids nog vet hon inte vem hon kan lita på, för folk verkar inte vara de som de utger sig för att vara...

Egna tankar:

En riktigt fantasifull bok med vänskap, kärlek, skola och övernaturliga varelser.
I början visste man inte egentligen vad man skulle tro på, men man var ändå ett steg före huvudpersonen.
Jag älskar verkligen fantasifulla böcker, men det finns en del som jag verkligen inte gillade med denna bok, några av sakerna var att boken var helt skriven i "nutid", t.ex. "Jag springer in i skogen" och "Jag dricker upp min mjölk"
och så i hela boken, det fanns aldrig något "Jag sprang", "Jag tjafsade emot" och en massa sånt.
Fick nästan lust att sluta läsa den tack vare det.
Den är inte heller så välskriven, det var mest fantasin som lockade mig till att fortsätta läsa.
Om det inte vore för älvorna så skulle det vara en ganska vanlig bok, som vilken som helst.
Så vad för betyg borde jag ge?


Det får bli 3½ stjärnor för den bra fantasin, men ack så dåligt den är skriven.
Men den är fortfarande läsvärd ;)



Kommentarer
Postat av: Angelica - Personlig fotoblogg

Wow! Grymt härlig blogg! :D

2010-01-07 @ 12:35:41
URL: http://steeler.blogg.se/
Postat av: Nath

Well thats alright! ;P Jag snodde den själv från google (6) Och den där verkar så bra! Synd bara att man är totalt PANK!!! :S

2010-01-07 @ 12:55:28
URL: http://hiitsmenat.blogg.se/
Postat av: Nath

Hmmm.. Okej, jag kommer förbi och hämtar den då! ;P Eller inte..

2010-01-07 @ 17:26:15
URL: http://hiitsmenat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback