Harry Potter- fynd!

De som känner mig vet att jag är lite för beroende av att gå till second hand- affärer så som myrorna och Stockholms stadsmission.
Inte för klädernas skull, utan för böckernas.
Och nu de senaste två månaderna har jag hittat en massa Harry Potter- böcker på engelska.
Nummer 4-7.


Det bästa med att hita böcker på second hand- affärer är att böckerna är så billiga!
Liksom, det spelar ingen roll i vilket format böckerna är i, huvudsaken är ju att de går att läsa.
Så här ser priserna ut för dessa böcker:

4. 30 kronor (Nästan helt som ny)
5. 20 kronor (en liten skada på sidan, men det går fortfarande att läsa)
6. 30 kronor (Inbunden och helt felfri, som att hämta direkt från affären)
7. 40 kronor (Helt felfri, jättefin)

Det totala priset på alla tillsammans är 120 kronor, och det är så EN bok kostar i affären om man köper den helt ny.
Alltså är resultatet att Second hand- affärer är bäst, haha.
Nu gäller det bara att hitta 1-3 också.
Tänkte inte på när jag visade en i min klass den second hand- affären, och vi hittade harry potter #3.
Hon köpte den för 20 kronor, och 3 månader senare ville jag läsa dem på Engelska.
Jag är en sån människa, och det är jättejobbigt efteråt.
Kanske får köpa den av henne dock.
Annars så får jag faktiskt köpa den helt ny, i de fina nya pocketformaten.
Omslagen är otroligt fina, och jag funderar på att köpa första boken för 105.. (jag vet, jag vet. men tänk på att det är POCKET, de brukar vara billigare, en inbunden kostar runt 120-169).

/Tessie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback