Jessica's Guide to Dating on the Dark Side

Originaltitel: Jessicas Guide to Dating on the Dark Side
Författare: Beth Fantaskey
Förlag: Houghton Mifflin Harcourt (HMH)
Utgiven: 2008
Språk: Engelska


Handling:

Jessica har ett helt normalt liv och gå sista året på High School.
Hon är adopterad, och bryr sig inte om sitt förflutna.
Men så dyker en utbytesstudent från Rumänien, Lucius Vladescu, som uttalar Jessicas riktiga namn och hävdar att han är en vampyr, och att Jessica... eller Antanasia som är hennes riktiga namn, är en vampyrprinsessa som ska gifta sig med honom.
Jessica tror såklart inte på honom, hon tycker att han är en galning.
Samtidigt bjuder hennes föräldrar in honom för att bo hos dem ett tag.
Hon vill definitivt inte ha något med honom att göra, hon vill ha grannpojken Jake, som gillar henne också.
Men man får vä kanske inte alltid som man vill, eller?


Tankar om boken:

Författaren har ett passande efternamn, Fantaskey, för boken var verkligen fantastisk.
Man kunde känna varenda liten känsla som Jessica kände, man tänkte på exakt samma sätt som hon gjorde (dock inte i början, utan mer mot mitten), man kunde både skratta och gråta, och känna ilska mot vissa karaktärer, och även känna underliga saker som Jessica kände, som man vanligtvis inte ska känna.
Låt mig säga att författaren lyckades fånga känslorna solklart, och fångar läsaren så det är svårt att sluta läsa.
Man kände karaktärerna på samma sätt som huvudkaraktären Jessica kände dem.
Ett plus är även de brev som Lucius skriver till sin farbror för att uppdatera hur det går med att få Jessica att vilja bli hans drottning.
Det finns så mycket man kan skriva om denna bok, men det finns inget bra sätt att formulera orden på.
Så jag slutar helt enkelt skriva så kan ni gå till närmsta bokhandel, bibliotek eller vad som helst för att läsa denna.
Detta är en av de bättre böcker jag läst, men inte den bästa så jag är osäker på om jag ska ge 4½ stjärnor eller 5 stjärnor.
Det skulle vara bättre om det fanns 4 och tre fjärdedelars stjärnor, skulle passa mycket bättre.


Men den får 4½ stjärna, för vissa delar var inte lika bra som de andra, men den är fortfarande läsvärd, helt klart.



Kommentarer
Postat av: Nath

kalenderflickorna ja, jag gillar den för att den är så typiskt engelsk. & jag älskar allt som är engelskt xD du måste se den igen!



Vill läsa den boken! NUNUNU!

2010-01-27 @ 18:57:22
URL: http://hiitsmenat.blogg.se/
Postat av: Sandra

Sv; hahahah Men idag gjorde jag det!

kul att du också har en sådaaan hahah :D

Och nej det går typ inte.. det blir bara kladdigt och äckligt blä! Ska ta en nål och spräcka dem små blåsorna usch

2010-01-28 @ 20:51:08
URL: http://sandraneves.blogg.se/
Postat av: Sandra

Sen ska jag lägga på ren alkohol så det bränner:D

2010-01-28 @ 20:51:31
URL: http://sandraneves.blogg.se/
Postat av: Ida

Åh den boken vill jag läsa! Aldrig fel med vampyrböcker! Speciellt inte när det finns kärlek inblandat! :D

2010-01-31 @ 22:33:06
URL: http://www.thetwilightsaga.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback