Legend of the Seeker

Ingen har väl undgått att se den serien som går på tv6, förutom de som kanske inte ser på tv eller har den kanalen förstås.
Först hade jag inte varit intresserad av att se den, men så började min kusin och jag prata om böcker som blivit filmer och tv-serier.
Hon sa en massa som jag inte hade lagt märke till, bland annat att de flesta tv-serier är baserade på böcker.
Det är just det som Legend of the Seeker är.

Bokserien heter Sword of Truth på engelska och blev översatt till Svenska som Sanningens Svärd, det var då jag blev intresserad, först av att läsa böckerna.
Dock hade jag ingen chans att köpa de på Svenska, då de första böckerna är sedan länge slutsålda och de på Engelska är mycket dyrare.
Tillräckligt med pengar har jag inte heller, det skulle verkligen vara underbart att kunna ha alla böcker som existerade.
Så jag bestämde mig för att se serien först.
De två första avsnitten kom direkt efter varandra på tv6, fredagen den 5 februari 2010, klockan 20:00-22:00.

I helhet handlar serien om Richard som räddar en vacker ung dam vid namn Kahlan.
Han får senare reda på att han är Sökaren av Sanning som ska få rättvisa i världen, och måste därför mörda Darken Rahl.
Kahlan är en bekännare, och bekännarna är en grupp kvinnor som utövar en magisk kraft som gör att andra gör som de säger.
De måste även även skydda Sökaren och finna sanningen.

Historen delar in sig i den nya världen och den gamla världen.
Det är den gamla världen som Richard var född i, men kom ut till den nya världen och varit där i 20 år innan han fick reda på att han var Sökaren.
Mellan den gamla världen och den nya världen finns det en magisk gräns som ingen kan ta sig igenom, förutom med tilltänkta planer och magi förstås.

Det lilla jag sett av serien än så länge är lockande, så att man vill se mer utav den.
Den började med spänning att två unga damer blir jagade, och då vill man ju veta fortsättningen.
Jag kommer att följa serien i fortsättningen och köpa böckerna (eller möjligtvis låna de från min kusin, som förmodligen har de på Engelska).
Dock har det första avsnittet lite brister, i alla fall vad jag kunde se.
Boken som den ena unga damen bar på och sprang med, försvann under ett ögonblick.
Tydligen hade hon tappat den så att en av männen som jagade dem fick tag i den.
Men när och hur skulle det ha gått till?
Männen red på hästar, och jag såg varken att den unga damen hade tappat den eller att mannen hade gått ner från hästen för att hämta upp den.
Jag vet inte om jag missade det, eller om de glömde att visa det.
Egentligen spelar det inte en sådan stor roll, det är bara en liten detalj.

Serien är verkligen värd att se på om man gillar spänning, magi och när onda möter goda.
Nu måste man bara vänta till nästa avsnitt som kommer på fredag klockan 20:00.



Kommentarer
Postat av: Nathalie

min lillebror har gått & tjatat om den där serien i flera herrans veckor nu ;P



Hihi, är din dator nå bra då? :P

2010-02-06 @ 15:04:48
URL: http://hiitsmenat.blogg.se/
Postat av: Nathalie

haha maybe i should xD



Jag hade en minipc tidigare, en asus. & den var bara skit! det var därför jag inte ville ha en liten igen, utan valde en 15.6" istället.. trots att den var dyrare än dom små var xD men jag tror mams håller med, det är nog bättre att lägga pengarna på något som funkar..

2010-02-07 @ 17:28:02
URL: http://hiitsmenat.blogg.se/
Postat av: Anonym

Nu delar jag ut en rabattkod till alla läsare på hela 20% från vekk.se

http://lonatrogen.blogg.se/2010/february/rabattkod-pa-vekkse.html#comment



Hoppas ni använder den!

2010-02-08 @ 16:37:59
Postat av: Linda

Jag såg också första avsnittet och jag tycker det var mycket bättre än vad de verkade som i reklamen.

Det var två saker som störde mig med den: De extremt dåliga specialeffekterna, och Richards "pojkaktiga charm" som blev lite för mycket på något sätt.

Men nästa avsnitt måste jag se ändå, för spännande var det :)

2010-02-08 @ 17:30:49
URL: http://phyllisholly.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej :)

Jag har nu igång en hel del tävlingar och det kommer in nya hela tin.

Kanske finns det något som intresserar just dig.



Var gärna med :)

http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Är du int intresserad ber jag så hemskt mycket om ursäkt

och då är det bara radera den hära kommentaren eller nå:)



Ha det bra :)

Kramar // Millah

2010-02-08 @ 19:11:16
Postat av: Lina

Den verkar så sjukt bra!

2010-02-09 @ 12:19:18
URL: http://alexlina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback