Den makalöse Maurice och hans kultiverade gnagare.

Skriven av Terry Pratchett.

Den läser jag på svenskan nu... Har inte kommit jättelångt men den är helt sjuk!
Jag väljer alltid böcker efter roliga omslag, roliga titlar och sånt... Så när jag såg den här i skolans bibliotek kunde jag ju inte hålla mig.

Det handlar om en katt som heter Maurice. Han var en gång en katt på en trollkarlsskola, sedan en dag hade han lärt sig att prata och han blev smart. Råttorna på soptippen som hade ätit det farliga avfallet från skolan blev även dom smarta.
Råttorna valde första bästa namn, de läste något någonstans och döpte sig sedan efter det. Några exempel är: Skinkfläsk, Vådliga Bönor, Persikor, Mörkbrun...
Skinkfläsk är en gammal råtta som var ledare för alla redan innan förändningen, han är nu rädd att någon ska ta ifrån honom hans titel.
Maurice och råttorna åker tillsammans med en liten pojke från stad till stad, råttorna invaderar varje stad och sedan betalar staden dyrt till pojken som säger sig vara råttjägare.

Ja, ni fattar lite hur konstig den är... Har inte kommit jättemycket längre, men ska skriva mer sen :D


 //Jennyyy, och JA min banner här kommer snart<3


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej! Undrar bara om blogg.se är segt för dig också?

kramar

2009-10-20 @ 23:13:09
URL: http://musicrecord.blogg.se/
Postat av: Karin

Den har jag läst.

2009-10-21 @ 19:10:15
URL: http://karinsuniversum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback