PSP-filmer


Nu kommer det alla har längtat efter hela kvällen.
Haha, kanske inte.
jag tänkte ta alla filmer som jag har till PSP, och eftersom jag inte äger så många filmer så får alla de bli i ett och samma inlägg.
Om man köper de så kallade "UMD-filmerna" så kan de endast spelas upp på en PSP (Playstation Portable).
Filmern finns även i vanligt format som man kan köpa.
Det var så längesedan som man såg på UMD-filmer, skulle nästan kalla det för nostalgi om jag faktiskt hade sett på film på själva PSPn ;)
(De flesta var köpta på Ginza.se, dock så finns det väldigt få UMD-filmer kvar.)

Kill Bill

Jag har inte sett denna film (inte tvåan heller för den delen) Kanske borde göra det
Handling:
När den tidigare professionella yrkesmördaren Black Mamba vaknar upp eter fyra års koma, har hon bara en sak i tankarna: HÄMND!
Hon har blivit förrådd av sina tidigare kollegor och chefen för "The Deadly Viper Assassination Squad" som på hennes bröllopsdag brutalt och kallblodigt lät mörda alla närvarande, inklusive den höggravida bruden.
Men vad mördarna inte visste, var att de inte hade avslutat jobbet ordentligt!

Kill Bill Vol. 2


Efter fyra år i koma är den före detta yrkesmördaren Black Mammba ute efter en bloddrypande hämnd.
Dödslistan är klar och hon har redan avverkat de två översta namnen.
Nu utgör det enögda blonda bombnedslaget Elle Driver och den alkoholiserade dörrvakten Budd de sista hindren innan Black Mamba kan få njuta av den ultimata hämnden över mannen som först skapade henne och sedan krossade henne - Bill.
Låter spännande va?
Jag kanske borde ge dessa filmer en chans.
Vem vet annars kanske jag missar något jag kommer ångra.

Gothika

En oväntad patient blir intagen på Woodwards rättspsykologiska institution, på en avdelning som tidigare övervakades av kriminalpsykologen Miranda Grey.
Den intagna, som är svårt psykiskt sjuk, visar sig vara Dr. Grey själv.

Halle Berry spelar Grey, som anklagas för ett brutalt mord och som försöker hålla fast vid sitt förstånd samtidigt som hon ställs inför övernaturliga möten, i Gothika - en film från producenterna Joel Silver, Robert Zemeckis och Susan Levin som även producerade Ghost Ship tillsammans.
En läkarkollega (Robert Downey Jr) och en labil patient (Penélope Cruz) är några av de personer som hon möter under sin svåra prövning.
Mathieu Kassovitz har regisserat denna omskakande och bloddrypande spökhistoria, där det enda som är mer gripande än Greys mardrömsliknande spiral mot en ren galenskap är hennes krampaktiga försök att undgå den.

Har inte sett denna film än, men ska göra det så fort jag hittar min sladd till PSPn så jag kan ladda den.
Men visst verkar den sjukt bra?!
Ni som redan har sett den kan väl kommentera något under? (Ni andra också såklart.)

Besatt - The Exorcism of Emily Rose

Emily Rose var en vanlig tonårsstjej som utsattes för skrämmande, demoniska krafter som kom att sätta skräck i en hel stad och plåga hennes själ. Men var hon, som många trodde, besatt? I ett försök att rentvå prästen som utförde exorcismen på Emily, upptäcker en skeptisk advokat att kraftfulla, andliga väsen faktiskt existerar. Denna skrämmande film utvecklar sig till en återkommande mardröm, utan slut... Filmen bygger på en sann historia och kommer att ställa alla dina föreställningar och till slut även din tro, inför många prövningar.

Jag har sett lite av denna film, typ hälften.
Får kolla på hela filmen, men det jag såg var jättebra iallafall! ;)

When a stranger Calls


Jill Johnson har precis installerat sig i det tjusiga men avlägsna huset för att sitta barnvakt, som hon har gjort så många kvällar förut. När barnen har somnat, låser hon dörren, slår på larmet och har sedan hela kvällen på sig för att utforska det vackra huset. Snart börjar en främling ringa. Han ber henne att "kolla barnen", och Jill börjar få panik. Skräcken ökar när hon spårar samtalen och förstår att det kommer inne från huset... Detta är en remake på rysaren med samma titel från år 1979




Kommentarer
Postat av: [lisa bjernhagen]

sv: oh, härligt :D haha ja men dom är ju så grymma!

spana gärna in bandet jag sjunger i förresten :) > http://myspace.com/shadowoftheroom

2009-11-15 @ 23:07:10
URL: http://anewkindofmetal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback