Meg Cabot


Nu kommer vi till del tre av mina specialer.
Det som alltså går ut på att jag visar vad för böcker, filmer, spel, album osv. som jag själv har hemma.
I denna special har jag valt ut fyra styckna böcker från författaren Meg Cabot.
De är ganska lika varandra med kärlek och unga personer.
Alla är jättebra, men ni ska få se hur böckerna är som enskilda, för alla de kanske är lika, men ändå väldigt olika.

  • Washington D.C.
  • Nu eller aldrig
  • Idolen
  • Så blir du populär


Washington D.C

De tio viktigaste anledningarna till att det för tillfället suger att vara Samantha Madison:

10. Min storasyster är typ populärste tjejen i skolan.

9. Min lillasyster är ett geni med stadigt medlemskap i Mensa.

8. Jag är olyckligt kär i min storasysters anarkistiska pojkvän.

7. Jag blev ertappad med att sälja kändisteckningar i skolan ...

6. ... och nu måste jag ta konstlektioner efter skolan som straff

5. Jag har precis räddat livet på USA:s president (och bröt armen när jag gjorde det).

4. Så nu tror hela världen att jag är en hjälte ...

3. ... vilket jag VERKLIGEN inte är.

2. Dessutom har jag blivit utsedd till tonårsambassadör i F.N.

Och den främsta anldeningen till att det VERKLIGEN suger att vara jag just nu:

1. Presidentens son var kanske kär i mig. Men jag var för korkad för att se det.

Det var jättelänge sedan jag läste denna bok, men jag minns att jag älskade den, den är så rolig, som de flesta av Meg Cabots böcker, så ni som inte läst den borde verkligen ge den en chans


Nu eller aldrig

Nu eller aldrig är bok nummer två i Washington D.C.-böckerna.
Den är minnst lika bra som den första boken, så den får man inte heller missa.


Tio saker som jag, Samantha Madison, inte är redo för:

10. Att tillbringa thanksgiving på presidentens lantställe Camp David ...

9. ... tillsammans med min pojkvän, presidentens son.

8. Han verkar vara inne på att vi ska ta vår relation "ett steg längre" ...

7. ... vilket jag tyvärr råkade berätta i direktsändning på MTV ...

6. ... där det egentligen var meningen att jag skulle stödja presidentens ganska tvivelaktig syn på familj, moral och ? ja ? sex!

5. Att klara av mitt extrajobb på Potomac video ...

4. ... samtidigt som jag är ungdomsambassadör för FN (vilket jag inte får betalt för).

3. Att bli antastad på tunnelbanan för att jag är "den rödhåriga tjejen som räddade presidentens liv". Jag som just har tonat håret midnattsebenholts.

2. Att för första gången i mitt liv uppleva att min superpopulära syster inte får killen hon gillar.

Och vad jag VERKLIGEN inte är redo för just nu:

1. Att på ett chockartat sätt få reda på att "teckna levande modeller" i själva verket betyder "rita av nakna människor".

Idolen

När hollywoodstjärtnan Luke Striker kommer till Jennys skola för att förbereda sig inför en roll, får Jenny yill uppgift att visa honom runt.
Det kryllar inte direkt av superkändisar i den lilla staden där Jenny bor, och för att inte totalt kaos ska utbryta är Luke inskriven under ett annat namn.
Ingen mer än Jenny får veta vem han egentligen är.
Men det visar sig vara lättare sagt än gjort.
Snart har Luke ett helt gäng av paparazzifotografer och kvälltidningsjournalister efter sig.
Utan att hon vet hur det gick till befinner sig Jenny plötsligt mitt i rampljuset!

När jag läste denna bok var jag helt besatt av den, läste varje ledig sekund.
Jag har faktiskt aldrig läst någon liknande bok som denna.
Och jag är helt besatt av liknande böcker.
Får ta och läsa om alla böcker jag skriver in här, det får mig att sakna och nästan ha glömt bort hur böckerna var.


Så blir du populär

Vill du bli populär?

Det vill väl alla - i alla fall Steph Laundry.
Men eftersom hon råkade hälla läsk över skolans populäraste tjej när hon var tolv år gammal, är chanserna små...
Men hon har bestämt sig - och hon vet precis hur hn ska nå sitt mål.

Hur blir du populär?

Steph har hittat en gammal bok med titeln "Så blir du populär".
Hon följer råden till punkt och pricka och snart festar hn med innegänget
(inklusive skolans snygge kvartsback Mark Finley).

Men, kom ihåg...

Det är kanske lätt att bli populär,
men det är svårare att vara det...

Sjukt rolig bok, ibland vill man bara lå sönder boken när vissa saker går fel, för att sedan få det varmt om hjärtat när något bra händer, läs den så får ni se vad jag menar. :)

Det finns flera bra böcker med Meg Cabot, och många av dem kommer i senare inlägg.
Om ni vill läsa mer innan jag tipsar så är det bara att söka på henne.
Fast det vet ni nog redan ;)



Kommentarer
Postat av: [lisa bjernhagen]

sv: men eller hur! haha, lagomt påfrestande :p of course, I'll win it ;D

2009-11-16 @ 20:40:20
URL: http://anewkindofmetal.blogg.ses
Postat av: [lisa bjernhagen]

sv. jaså :) haha där ser man! ja både scrubs och vänner är så bra... riktiga feel-good serier :)

2009-11-18 @ 19:04:49
URL: http://anewkindofmetal.blogg.se/
Postat av: mindy

jag har alla böckerna av dem där



IDOLEN

man blir beroende läste den för 10min sedan det känns som att man är inne i boken som jenny (jag vill vara kvaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar)

på sätt och vis slutade den bra men ändå fel tycker jag

2011-03-30 @ 13:40:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback