Julklappar


Woho, ännu en special från mig.
(Ligger ungerfär 4 specialer före Jenny, undrar vart hon tog vägen?)

Iallafall, denna special är böcker, spel och filmer som jag fick i julklapp.
Vissa kan redan finnas uppskrivna här på bloggen i tidigare inlägg, men lite upprepning skadar ju inte när man kanske missar något bra annars. ;)
Okej... ska börja med specialen nu istället för att babbla.
Böckerna är iallafall på engelska, och jag skriver bara lite kort om handlingarna på svenska eftersom jag inte läst dem än.

  • Böcker
  • Filmer
  • Spel


Night World No.1
L.J. Smith

När jag först fick boken var min tanke: "Shit vad tjock den är"
Och så tittade jag lite i boken och såg att den var uppdelan i tre: Secret Vampire, Daughters of Darkness och Spellbinder.
Det är tre olika tankar för varje del, från olika personer, eller varelser om man ska kalla det så.
Kan inte vänta tills jag får läsa den, iallafall.. handlingen:

Secret Vampire

Poppy är en människa, och fick diagnosen dödlig cancer.
Hon kommer inte klara det.
Hennes enda hopp är James som är vampyr i Night World som kan göra henne odödlig.
Men då riskerar de allt genom att bryta mot lagen.

Daughters of Darkness


Tre vampyrsystrar flyr från sitt isolerade hem i Night World för att bo med människor.
Deras bror Ash följer dem för att hämta de tillbaka, men så blir han förälskad i deras vackra vän.

Spellbinder

Två häxkusiner slåss om deras High School-kärlek.
Det är en kamp mellan svart och vit magi.

Författarens hemsida: ljanesmith.net


Need
Carrie Jones

Zara samlar på sig rädslor som tjejer på high school samlar på läppglans.
Hennes liv har inte varit lätt, hennes pappa har lämnat dem, hennes styvpappa har just dött och hennes mamma kollas upp.
Nu bor hon hos sin farmor i det tråkiga och kalla Maine så att hon kan vara "trygg".
Zara tror inte att hon är i fara, hon tror att bara hennes mamma inte kan hantera det.
Fel.
Det ser ut som om killen som hon ser hela tiden. Han som lämnar en skugga av glittrande guld finns inte bara i hennes fantasi.
Han är älva - och inte den sorten som är söta, kärleksfulla och med vingar.
Han är en av de som är rysliga och har ett okontrollerat behov, och han är ute efter Zara.

Bokens hemsida: Needpixies.com

The Summoning
Kelley Armstrong

Att läsa baksidan på denna bok påminner mig starkt om tv-serien Ghost Whisperer.
Vi får se senare om den ens är lik den ;)
----------------------

Mitt namn är Chloe Saunders och mitt liv kommer aldrig bli detsamma igen.

Allt jag ville var att få vänner, dejta killar, och fortsätta som vanligt. Jag vet inte ens vad det betyder längre. Det hela började den dag jag såg mitt första spöke-och spöket såg mig.

Nu finns det spöken överallt och de kommer inte lämna mig ensam. Till råga på allt, på något sätt fick jag mig inlåst i Lyle House, ett "specialhem" för tonåringar med problem. Ändå hemmet är inte vad det verkar. Berätta inte för någon, men jag tror att det är något konstigt med de i huset, mer än vad man kan se med blotta ögat. Frågan är, vems sida är de på? Det är upp till mig att klura ut de farliga hemligheter bakom Lyle House. . . innan dess skelett förföljer mig.

Svanprinsessan

Jo, jag önskade mig faktiskt Svanprinsessan i julklapp och fick den.
Jag hade visst 2an och 3an på VHS men fick alldeles nyligen reda på att jag inte hade 1an.
Och då måste jag ju se den, ska finnas en annan variant av den då de är barn.. måste leta vidare på det.
Här har ni början på filmen, hittade ingen bra trailer.
(I beskrivningen nedanför är det de svenska namnen, ifall de skiljer sig från karaktärernas namn i filmklippet)
*****

Prinsessan Odette och prins Derek är som skapta för varandra. Det tycker i alla fall deras föräldrar, Kung Wilhelm och Drottning Alberta, som regerar över var sitt rike.

Med ett gifemål hoppas de kunna förena sina riken.Den elake trollkarlen Rupert vill dock något annat. Han förvandlar Odette till en svan. Vid den mörka skogssjön, dit hon blivit förvisad, finner hon några goda vänner; grodan Jean-Bob, sköldpaddan Sprutt och fågeln Lunne, och de beslutar sig för att hjålpa Odette och sammanföra henne med Derek.


 

Harry Potter och halvblodsprinsen

Har alla Harry Potter-filmerna som har varit innan, och man vill ju ha alla. ;)



Lord Voldemorts grepp hårdnar om både mugglar- och trollkarlsvärlden.
Hogwarts är inte längre den trygga plats det en gång var.
Harry misstänker till och med att faran lurar inne på slottet.
Samtidigt är Dumbledore fast besluten att förbereda Harry inför den slutgiltiga kampen, som närmar sig med stormsteg.
Tillsammans försöker de hitta svagheterna i Voldemorts försvar.
Dumbledore tar hjälp av sin gamle vän och kollega Horace Slughorn, som han tror sitter inne med viktig information.
Trots att den avgörande kraftmätningen närmar sig spirar romanserna bland våra vänner på Hogwarts.
Det är kärlek i luften, men farorna hopar sig och Hogwarts riskerar att aldrig bli sig likt igen.
Wii fit & Wii fit plus

Jag har haft Wii ett tag nu, men tröttnat totalt på Wii Sports och Wii Sports Resort.
Det verkar som mina föräldrar har förstått det och köpte det, blev väldigt överraskad.
Eftersom jag inte har haft chansen att kunna spela det än så får ni se en trailer.





Mario & Sonic at the olympic winter games

Sist men inte minst, har vi detta spel som jag inte heller har hunnit spela än.
Så här får ni en trailer för den också.
VARNING: De skriker förbannat högt och störande, så sänk ljudet, eller ha inget ljud alls.





Kommentarer
Postat av: Nath

I den svanpinsessan som jag har (vilken vet jag inte..?) är dom barn i halva filmen.. Den är så mysig! :P

2009-12-24 @ 23:49:35
URL: http://hiitsmenat.blogg.se/
Postat av: Nath

Ja då kanske det var rätt film då :P Lets hope! Vart lite osäker på om det verkligen var den jag hade när du sa att det inte var den du ville ha.. haha..



Fick också harry potterfilmen i julklapp! :D

2009-12-26 @ 14:30:58
URL: http://hiitsmenat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback