Ah! My Goddess säsong 1



Handling:

Keiichi Morisato är en kille som går på universitetet, även fast han är den snällaste killen man kan tänka sig, så har han ingen tur alls.
Han försöker få en dejt med den populära Sayoko, men blir ratad.
Sedan måste han vara i sitt rum i studentkorridoren för att vänta på ett samtal istället för att gå ut och ha roligt.
När han får samtalet så ringer han till hans Sempai, tror han.
Han kommer till "Goddess Help Line" och några sekunder senare kommer gudinnan Belldandy in i rummet från hans spegel.
Han får en önskning, och råkar spontant önska att Belldandy ska stanna vid hans sida.
Turen vänder inte för att han har en gudinna vid hans sida.
Han blir utsparkad från sitt studenthem, hittar ingenstans att sova över natten.
Men så börjar Belldandy be till andarna och lyckas få ett hus osv.

Så här tyckte jag:

Första säsongen var otroligt gullig, men Sayoko var jobbig från allra första början.
Och jag förstår verkligen inte att Keiichi kunde falla för det ytliga hos henne ifrån början, för han verkar ju verkligen vara en kille som ser bakom allt det ytliga.
Speciellt efter att hon avböjde hans inbjudan om en dejt.
Men när hon ser att Belldandy, som håller på att ersätta henne som skolans drottning (omedvetet, såklart), är tillsammans med Keiichi så vill hon ha honom.
Keiichi ser ju det, men det hindrar inte honom från att vara attraherad av henne.
Även fast Belldandy är både sötare, hjälpsammare, snällare, och allt mycket bättre än Sayoko.
Belldandy är både vacker på utsidan och på insidan, men Sayoko är fin på utsidan och hjärntvättad på insidan av att vara skolans drottning och älskad av alla.
Det betyder ju ingenting i slutändan.
Sedan har vi ju två andra gudinnor, Skuld och Urd.

Urd är den första som dyker upp och är lite egen av sig, första intrycket så vet man inte vad man ska tycka om henne.
Det visar sig att Skuld, Urd och Belldandy är syskon.
Bara det att Urd är en halvdemon också, trots det så fattade jag mina åsikter om henne rätt snabbt.
Hon är rolig, underbar och helt och hållet sig själv.
Skuld däremot har jag väldigt svårt för.
Jag vet att hon är liten, men hon är otroligt irriterande, ska jämt förstöra för Keiichi.
Det är nästan så att jag skulle vilja påstå att hon är jobbigare än Sayoko.

I övrigt så är serien väldigt braväldigt barnvänlig måste jag säga.
I alla fall mellan Belldandy och Keiichi.
Jag ger den 3½ stjärnor av 5 och första avsnittet kan ni se här under.








/Tessie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback