Life Unexpected

Originalnamn: Life Unexpected
Inspelningsår: 2010
Genre: Drama
Skådespelare: Shiri Appleby, Brittany Robertson, Kristoffer Polaha, Kerr Smith

Handling:

Lux har bott hos sju olika fosterfamiljer i sitt liv, och har vantrivts hos dem alla.
När hon ska fylla 16 år så bestämmer hon sig för att besöka sin far så att han kan skriva sin underskrift på ett papper som är avgörande om hon får bo själv eller inte.
Det slutar med att föräldrarna vill ha henne tillbaka, och låter henne få bo hos hennes mamma, men det är ändå inte slut på historien.


Omdöme:

Detta är en ny serie i USA så den har inte kommit till Sverige.
Serien är inte så speciell, det är en lättsam serie att slötitta på, men inget som jag kommer orka följa i längden.
Sedan har jag svårt att smälta att Shiri Appleby (mamman) spelar en karaktär som är dubbelt så gammal än den senaste serien jag såg henne i (Roswell).
Men det hör inte hit.
Det verkar även som om den kommer läggas ner efter örsta säsongen också, så det känns bäst att inte börja fästa sig vid serien.
(De flesta serier som jag följer, gillade jag faktiskt inte från början.)
I alla fall.
Serien är okej, men jag vill inte följa den, jag tror att den kommer bli långtråkig om den bara handlar om Lux's inflyttning till hennes biologiska mor, och hur deras nyblivna relation utvecklas.
Kan sparas till regniga dagar, eller dagar då man är sjuk.
Men det finns gott om andra bra serier som man kan titta på istället, dock skulle kanske denna serie vara jättebra om man gillar att se hur relationer återupptas eller bildas.
Den får i alla fall 3 stjärnor av mig. :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback