Jennifer´s body.


Skådespelare; Megan Fox, Amanda Seyfried, Kyle Gallner, Adam Brody.
Utgivningsår; 2010.
Regissör; Karyn Kusama.
Kategori; Komedi/ rysare/ thriller.
Längd; 102 minuter.

Lite kort om filmen;
Om en töntig, blyg pluggis & en cool, självupptagen cheerleader är bästa vänner kan det inte sluta i annat än en katastrof.

Needy & Jennifer är bästa vänner, trots att dom inte har speciellt mycket gemensamt. Needy är en töntig, blyg pluggis med 0% coolfaktor medan Jennifer är skolans snyggaste & populäraste tjej. Efter en fruktansvärd brand på den lokala baren märker Needy att Jennifer börjar bete sig underligt & bestämmer sig för att ta reda på exakt vad det var som hände. Det visar sig att bandet som spelade den kvällen då branden inträffade hade offrat henne som en oskuld till en demon för att få sina största önskningar uppfyllda. Men Jennifer var ingen oskuld. När flera av Needys klasskamrater blir brutalt mördade inser hon att det är hennes bästa vän som ligger bakom det & hon bestämmer sig för att det är dags att göra någonting åt Jennifers blodtörst, innan den drabbar henne själv & hennes pojkvän Chip.


Så här tycker jag;
Jag vet inte riktigt vad jag tycker om den här filmen. Det var något av det skummaste jag någonsin har sett. & inte på ett bra sätt, måste jag bara tillägga. Det tog mig flera timmar att se klart den, för jag kunde helt enkelt inte koncentrera mig på den..

Betyg;
Filmen får 1 & ½ silverstjärnor med motiveringen att det var en a dom skummaste filmerna jag någonsin sett. Handlingen höll inte hela vägen, & den var riktigt löjlig. Hade hoppats på något bättre..

/Nath


Kommentarer
Postat av: Karin

Det bästa med den filmen var just att Kyle Gallner var med. <3

2010-03-15 @ 19:29:07
URL: http://karinsuniversum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback