Casanova

Originaltitel: Casanova
År: 2005
Genre: Romantisk komedi, drama, äventyr
Regi: Lasse hallström
Längd: 107 minuter
Skådespelare:
Heath Ledger, Sienna Miller, Jeremy Irons, Lena olin


Handling:

Giacomo Casanova är ökänd bland kvinnorna i Venedig, Italien.
Alla kvinnor är ute efter honom, och han säger ju inte emot.
Efter att ha begått ett flertal brottsligheter, så blir han nästan utvisad.
För att få stanna kvar i Venedig måste han hitta sig en lämplig hustru innan karnevalen två dagar senare (om jag inte minns fel).
Han bestämmer sig för en kvinna vid namn Victoria, och på så sätt träffar han den vackra Francesca och ändrar genast uppfattning om vem han vill ha.
Är det en äkta kärlek, eller attraherar hon honom som vilken annan kvinna som helst?
Kan verkligen Casanova veta vad riktig kärlek är?


Tankar om filmen:

Jag såg denna film, väldigt tidigt på morgon.
Så jag kommer egentligen inte ihåg hur den var, eller vilken känsla man fick.
Början påminde mig om Lemony Snickets berättelse om syskonen Baudelaires olycksaliga liv. (Som jag verkligen borde se om.)
Casanovan nummer två satt och skrev ner sin historia, som han egentligen inte borde ha gjort enligt honom själv.
Samma sak med Lemony snicket, men han skrev en berättelse om tre barn, i alla fall som jag minns.
Efter att Casanova skrev så, kommer själva historien in, och ger oss en inblick till 1700-talets Venedig.
Där kärleken finns åt alla håll, med en massa roliga inslag förstås.
Det är en film som är värd att se, jag ångrar inte att jag såg sen alls.
Den var inte lika bra som jag hade förväntat mig, men det är det ju oftast inte.
Filmen får 3½ stjärnor, den är värd att se om man har tråkigt en regnig dag.





Kommentarer
Postat av: Elina

Hej!

Katten är snart 3 år (i april)

Nej hon kommer härifrån Dalarna, och ja, fläcken är där hela tiden :) Det som gör henne lite speciell :)

2010-03-05 @ 08:10:23
URL: http://eliiinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback