Roswell

Originalnamn: Roswell (Roswell High)
Inspelningsår: 1999
Regi: John Behring
Manus: Ronald D. Moore
Speltid: 918 minuter
Antal skivor: 6
Skådespelare: Shiri Appleby, Jason Behr, Katherine Heigl, Brendan Fehr, Majandra Delfino


Handling:

Liz jobbar som servitris på ett Café som hennes förldrar äger.
En dag så börjar två män att gräla, varav en är beväpnad.
Pistolens riktning hamnar åt Liz's håll, och hon blir träffad och skulle ha dött om det inte vore för Max som genast sprang fram och lade sin hand över såret.
Han efterlämnar ett handatryck av silver på hennes hud och ber henne att inte berätta vad som hade hänt.
Senare konfronterar hon honom och får veta att han är en utomjording,
och det börjar vissa andra också tro, som sheriffen och ett par som endast hade kommit dit för att besöka det kända Roswell som hade besök av utomjordingar år 1947.
Det är inte bara Max som inte är från Jorden, utan Isabel och Michael också, och de måste ständigt vara på sin vakt för att inte bli upptäckta.


Tankar om serien:

När jag först såg serien tänkte jag "wow".
Jag trodde att det skulle vara som vilken annan serie som helst, men det utvecklade sig och det blev allt mer spännande, och jag ville ständigt veta vad som skulle hända härnäst.
Nu när jag har sett hela första säsongen, så vill jag ju självklart se två säsongerna som kommer efter.
Sedan så finns det ju böcker som är antingen baserade på serien, eler tvärtom, har ingen aning än.
Dock så finns de inte i affärer längre.
Men det finns ju på t.ex. Adlibris på engelska, och så finns det på svenska i Second Hand-affärer och dylikt, så det är bara att leta.
I övrigt så stör jag mig innerligt på Tess som kommer in i serien på avsnitt 17, Crazy.



Den får fyra stjärnor av mig, jättebra handling verkligen, men det finns vissa saker i den som är lite... ja hur ska man säga?
Fast det är ju förståerligt då serien gjordes 1999, egentligen är den värd mer, man måste helt enkelt se den :)



Kommentarer
Postat av: Sandra

Sv; neej den e bra :O

2010-02-02 @ 19:46:37
URL: http://sandraneves.blogg.se/
Postat av: emma svensson :)

fin blogg :)

nu har jag startat en frågestund i bloggen ! bara börja fråga :) drar ungefär 10 stycker efterfråge stunden som blir länkade :) FRÅGA PÅ ! kram

2010-02-02 @ 19:50:45
URL: http://toppenjag.blogg.se/
Postat av: Sandra

sv; naaw men om inte jag lägger mig tidigt dör jg xD

2010-02-03 @ 07:49:49
URL: http://sandraneves.blogg.se/
Postat av: lucke

Tycker du Jackie Ferm var den rätta vinnaren av Paradise Hotell. Om du har följt programmet? :)

2010-02-03 @ 08:01:47
URL: http://nattstad.se/lukes
Postat av: Mariam

i know, men de var lite långa D:

2010-02-04 @ 08:34:03
Postat av: - YE HELLO !

- verkar inte vara bra ;P

2010-02-04 @ 18:01:36
URL: http://wolveriina.blogg.se/
Postat av: Anonym

hell yeah! :D emmelist javisst :D

2010-02-04 @ 23:32:00
URL: http://emmelist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback