Memoirs of a Teenage Amnesiac

Har ni läst boken Memoirs of a Teenage Amnesiac av Gabrielle Zevin?
Även känd som "Jag minns inte varför jag älskar dig" på svenska.
När jag helt slumpmässigt sökte runt lite så hittade jag den här... som blivande film.
Hur jag har kunnat missa det, vet jag inte själv.
Gabrielle Zevin står även för manuset till filmen, och då tänker vi ju att det kommer bli en exakt kopia, allt är uthämtat från boken?
Fel.
Åtminstone tror jag det.
Jag kommer inte ihåg boken helt, men eftersom filmen endast kommer ut till Japan (fråga mig inte varför) så är det blandat med japanska skådespelare och amerikanska skådespelare, dock så är det fler japaner.
Jag har verkligen inget minne om att boken skulle vara relaterat till Japan på något sätt alls, men som sagt så minns jag nästan inte något från den, haha.
Filmen kommer redan ut nu i mars(!)
Alla namn, eller i alla fall de flesta har blivit utbytta.
Den enda skådespelerskan jag känner igen är Emma Roberts.
Jag måste se hur de har gjort den här filmen, den kommer nog överraska mig om den är bra.

Läs mer om boken här

Uppdatering: Hittade även en trailer till filmen, min tanke blev först såhär; "Eh, okej?
Den håller sig visserligen till boken, men jag kan faktiskt fortfarande inte smälta att alla är japaner och inte alls vanliga amerikaner som i boken.
Men jag måste medge att den kan vara bra, om man fick en liten översttning till också, haha.
Kolla på trailern här: http://www.darekiss.com/
Klicka till höger, där det står "Trailer", jag hoppas ni förstår även fast det är på japanska, haha.
Nej, förlåt mig, är alldeles för trött nu när jag inte sovit.

Kommentarer
Postat av: Natalie - It's all about attitude

vilken snygg blogg du har :D

snygg header å snygg design!



TA HAND OM DIG :D

2010-02-27 @ 12:33:15
URL: http://nataliedahlberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback