Confessions of a Shopaholic

Originaltitel: Confessions of a Shopaholic
År: 2009
Genre: Romantisk komedi
Regi: P.J Hogan
Längd: 100 minuter
Skådespelare:
Isla Fisher, Hugh Dancy, Krysten Ritter
Baserad på: Boken En Shopaholics Bekännelser av Sophie Kinsella


Handling:

Rebecca Bloomwood är beroende av att shoppa allt från kläder till väskor och skor.
Hon jobbar som journalist, men när hon förlorar jobbet och får därför ingen inkomst så att hon kan betala av sina skulder.
Hon vill genast söka jobb på sin drömtidning, Alette.
Men det blir inte som tänkt, och hamnar istället på en ekonomitidningen Successful Saving och blir ökänd som "The Girl in the Green Scarf".
Inte hennes drömjobb precis, men målet är att jobba upp till sitt drömjobb, kommer hon lyckas?


Tankar om filmen:

Det var en söt och väldigt rolig film, det fanns ett flertal ställen som jag skrattade på.
Jag har faktiskt sett lite av denna film förra året, dock tyckte jag att den inte var något speciellt.
Oj, vad fel jag hade.
Jag är glad att jag såg hela filmen från början till slut, för att se fem minuter av denna berättar ju inte helheten om hur filmen är.
För att vara ärlig så älskade jag filmen, den påminner mig lite m hur jag själv är.
Jag kanske inte shoppar kläder mycket, men böckerska vi inte tala om. Haha.

Jag ger Connfessions of a Shopaholic 5(!) välförtjänta stjärnor.
Det är en film som alla borde se, i alla fall de som är ute efter att få skratta.
Och så vill jag förstås nu läsa alla böckerna i den serien, man vill ju veta fortsättningen hur det kommer att gå för den shoppinggalna människan.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback