We're back!

Efter en väldigt lång paus så är vi äntligen tillbaka.
Bloggen har en ny design som fortfarande håller på att ändras, och med nya medhjälpare kommer vi att lägga in recensioner och annat precis som förut.
Mycket har skett inom film-,bok- och musikvärlden sedan sist.
Och mycket håller inte ens jag själv reda på.

Harry Potter and the deathly hallows Part 1 håller på att visas i biograferna och är snart redo att komma ut på dvd.
När det ska ske är fortfarande oklart.

Tomorrow, when the war began, även känd som I morgon när kriget kom, har blivit film.
Den visades först i Australien och Nya Zeeland den 2 September, och visades efter ett tag även i Canada, men har inte förrän nu kommit ut på internet.
Det beror på att DVDn har nu blivit släppt.
Dock så har den inte kommit till Sverige än, och jag lovar er att den kommer att komma, det är dock oklart när.

I bokväg kan jag meddela att den sista delen av Vampire Academy från Rose's perspektiv har kommit ut.
Dock så kommer den nya spin-off- serien ut i Augusti nästa år, och heter Bloodlines.
Det är så kort tid att man klarar av att vänta. Och sen så kan man köpa den tidigare på Science fiction- bokhandeln nästan två veckor innan den släpps officiellt.

Samma sak kan jag säga om den åttonde delen av House of Night.
Den ska egentligen släppas den 4 Januari, men jag såg den i Sci-fi- bokhandeln redan den 22 December.
Så spring dit, eller beställ via deras hemsida.
Har inte köpt den själv än, men får göra det lite senare.

I musikväg har jag inte så stor koll tyvärr.
Jag har ju bara mest udda musiksmak, men en ny glädjesmittande låt har kommit som heter Fuck you av Cee Lo Green, och den gillar jag faktiskt, för man blir glad.
Tänkte avsluta inlägget med den låten.



/Tessie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback