Tomorrow, When the War Began



Regissör: Stuart Beattie Skådespelare: Caitlin Stasey, Rachel Hurd-Wood, Deniz Akdeniz Utgivningsår: 2010/11 Speltid: 104 minuter Kategori: Drama, Äventyr & Action Baserad på: Bok med samma namn av John Marsden.

Handling: När de två vännerna Ellie och Corrie bestämmer sig för att åka campa har de inga andra tankar än att ha det roligt innan skolan börjar. Med sig hade de vännerna Homer, Fi, Kevin, Lee och Robyn. De åker till ett öde ställe som de kallar för Helvetet, där de lever avskärmade från omvärlden. När de kommer tillbaka är allt övergivet. Det finns inga livstecken, ingen elektricitet och telefonerna är döda. Australien har blivit invaderat, och de bestämmer sig för att slåss för sitt land, för sina familjer och sin överlevand.

Jag tycker: När jag fick reda på att den här filmen fanns blev jag överlycklig. Jag kommer ihåg att jag för hundra år sedan sen fall för böckerna. Därför var detta ett måste. Filmen gjorde mig inte besviken. De fick med allt som fanns i böckerna - på ett bra sätt. Ibland kanske vissa scener var orealistiska, med tanke på att de är ungdommar som aldrig gjort något liknande. Men spänningen fanns där. Rädslan steg för varje sekund. Tankar om sitt egna liv ploppade konstant upp. Väldigt bra. Längtar till nästa film. Kan säga att den här filmen hade en cliff-hanger. Slutet kändes som att det inte riktigt var slut, precis som boken. Den här filmen har premiär den 8 april 2011 i Sverige, och nästa år 2012.

Betyg: ♥ ♥ ♥ ♥
Tomorrow, When the War Began får fyra av fem hjärtan av mig. Filmen är spännande från början till slut. De har gjort en bra film av en väldigt bra bok. Jag gillar den starkt helt enkelt.

/Karin


Kommentarer
Postat av: nathalie

Oh boy vad länge sen det är jag har skrivit här! Man får ju skämmas. Im in by the way. Nu när jag börjar komma igång med bloggandet igen..



& fasiken vad denna filmen verkar bra! VILL SE!!

2011-01-05 @ 05:11:46
URL: http://www.bubblewrappedheart.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback