Sweet Valley High

Här är en ny tradition här.
En gång i veckan (eller mer om jag är på humör) så kommer jag lägga upp ett avsnitt av en tv-serie eller en film här som man kan kolla på.
Först ut:
Sweet Valley High S01E01
Ni får ursäkta mig att det är två olika klipp, förstökte ladda upp på myspace, men det funkade inte.
Serien handlar om två enäggstvillingar som är lika som bär på utsidan, men helt olika på insidan.
Jessica är den som älskar fester och flirtar med olika killar hela tiden, och vill hela tiden förstöra för Elizabeth så att hon får allt det bra.

Elizabeth tar skolan på allvar och är väldigt ansvarsfull, hon har en kille som hon vart tillsammans med hur länge som helst, Todd.

I detta avsnitt är det en skolbal, där Jessica hittar Scott (I think, längesen jag såg avsnittet), men han vill bara dansa med Elizabeth, och då blir hon sur och försöker att få honom till varje pris.





Själv så tycker jag att detta inte är en av de bästa avsnitten i serien, det finns bättre, I promise.
Serien är baserad på Francine Pascal's böcker, som jag verkligen älskar.
Resten finns på youtube, så det är bara att kika in där :)

/Tessie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback