Hachiko - En vän för livet


Orginal titel: Hachiko: A Dog's Story Regissör: Lasse Hallström Skådespelare: Richard Gere, Joan Allen Utgivningsår: 2009 Speltid: 1 tim 29 min Åldergräns: 8 år Kategori: Drama Baserad på: En sann historia

Handling: När akita-valpen Hachiko kommer till sitt nya hem, dröjer det inte länge förrän han och hans husse är oskiljaktiga. Varje dag vid samma tid möter Hachiko sin ägare vid tågstationen, och hunden blir en älskad medlem i familjen. Men en dag får Hachiko vänta förgäves. Trots det väntar han troget på sin husse varje dag under de kommande tio åren. Hans öde berör många av de människor som passerar stationen, och de hjälper hunden med mat och varma ord.

Jag tycker: När min vän visade mig trailern för den här filmen grät jag i floder. Sedan dess har min nyfikenhet växt men också oroligheten. Jag menar om jag grät till trailern, hur mycket kommer jag då gråta när jag ser hela filmen? Men igår tog nyfikenheten över och jag såg den. Efter 1 timma och 29 minuter var mina ögon sönder gråtna. Den här filmen är så underbart ledsam. Att den är en sann historia gör den bara ännu mer underbar. Lasse Hallström gör en väldigt bra jobb, vilket han alltid gör. Och Richard Gere har varit en gammal favorit sedan barndomen. Ett vackert budskap och många känslor.

Betyg: ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Hachiko - En vän för livet får fem av fem hjärtan av mig. Tänkte först ge den fyra och en halv men den förtjärnar nog faktiskt en fullpott. Detta är en film som man ska gräva ner sig i soffan eller sängen och se själv. Eller någon man tycker om. Kanske hunden? Den här filmen fick djurvännen inom mig att ta över mina känslor.
/Karin


Kommentarer
Postat av: =)

Hachiko är en av världens mest sorgligaste film :'( älskar den!! bara jag hör goodbye låten så gråter jag D: bästa film ever!

2011-04-28 @ 17:57:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback