2011: Höjdpunkter inom film



1. Harry Potter och dödsrelikerna Part II
Den sista delen av Harry Potter filmerna är snart här. Självklart längtar man till att få se sista. Men ändå är man lite ledsen över att det är snart slut. Kommer till Sverige den 15 juli 2011. Trailer. IMDB.

2. Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides
Ännu en film där man får följa Kapten Jack Sparrow. De tre tidigare filmerna har varit väldigt bra, och jag hoppas att jag inte blir besviken av den här. Keira Knightley och Orlando Bloom är inte med.  Kommer till Sverige den 18 maj 2011. Trailer. IMDB.

3. Burlesque
Christina Aguilera, Cher, Cam Gigandet och Kristen Bell i samma film. Behöver jag ens säga något mer? Kommer till Sverige den 28 januari 2011. Trailer. IMDB.

4. S.W.A.T. 2
Det sägs att det kommer en två av den actionfyllda filmen S.W.A.T. med snygga Colin Farrell. Jag hoppas innerligt att det kommer en två. Gud, Colin Farrell är snygg i ettan. Hittar inget datum, trailer eller IMDB. Men här kommer trailern till ettan. Varning! Den visar väldigt mycket av filmen.

5. Fast Five/Fast and Furious 5
Ja, det är femman på Fast and the Furious. Action. Bilar. Paul Walker. Vin Diesel. Förstår ni? Kommer till Sverige den 6 maj 2011. Trailer. IMDB.

6. Country Strong
Detta verkar vara en söt film med Leighton Meester, Tim McGraw, Garrett Hedlund och Gwyneth Paltrow. En film jag verkligen vill se. Trailer. IMDB.

7. The Twilight Saga: Breaking Dawn Part I
Jag är inget riktigt Twilightfan, och Breaking Dawn var inte min favoritbok. Men jag vill ändå se hur de har gjort filmen. Så räkna med att jag sitter och kollar på den på bio. IMDB.

8. The Roommate
Ännu en film med Leighton Meester och Cam Gigandet, det märks att jag gillar dem eller hur? Kommer till Sverige den 25 mars 2011. Trailer. IMDB.

9. Waiting for Forever
Den här filmen verkar väldigt söt. Rachel Bilson är alltid bra, saknar lite hennes karaktär Summer i The O.C. Trailer. IMDB.

10. Mission Impossible: Ghost Protocol
Mission Impossible är sådana filmer jag alltid ser när jag är sjuk. Haha. De är lätta att se på. Plus att i trean är snyggingen Jonathan Rhys Meyer med. Därför kan jag inte sluta undra hur fyran blir. Kommer till Sverige den 16 december 2011. IMDB.

Sedan finns det andra filmer som är höjdpunkter med 2011 som:
Big Momma: Like Father, Like Son, Beastly, Scream 4, The Hangover 2, Kung Fu Panda 2, Green Latern, Cars 2, Monte Carlo, Friends with Benefits, Spy Kids 4: All the time in the world, Final Destination 5 och The Girl with the Dragon Tatto (USA:s version), med mera.

EDIT: S.W.A.T. 2 kommer att heta S.W.A.T. Fire Fight. Dock fick jag reda på att inga av orginalcast kommer medverka. Utan Colin Farrell, vad blir det då för film? Det känns inte lika mycket som en höjdpunkt, om man säger så. Men kommer att se den, på grund utav min dumma nyfikenhet. IMDB.

/Karin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback