Wondrous Strange

Haha, om ni inte redan har märkt det så är jag besatt av böcker, både svenska och engelska.
Tack vare LivingSocial på facebook hittar jag de flesta av mina favoritböcker, baserad på böcker jag redan läst och så.
Och tack vare detta hittade jag den här boken, som liknar Mer än bara ögat ser av Marissa Marr.
Dock har jag inte läst den än, men den verkar intressant.
Om bara Sverige kunde skynda sig att skaffa in sig böcker som funnits i USA ett bra tag.
Alltså finns denna inte i Sverige än, men den går att bevaka, den kommer i oktober iallafall, då ska jag nog köpa den.
Haha.
Här kommer handlingen (som jag översatt till svenska), så läs bara och se om det är en bok för dig.


Wondrous Strange
av: Lesley Livingstone

.

För den sjuttonåriga skådespelerskan Kelley Winslow är älvor bara något som finns i sagorna.
Men så möter hon Sonny Flannery, vars stålgråa ögon som skyddar henne lika hårt som stål gör.

Sonny vaktar Samheimsporten, som förbinder de dödligas rike och älvornas magi, den farliga andra världen.
Vanligtvis hålls porten stäng p.g.a. den kyliga Kung Auberon, annars hålls porten öppen en gång per år.

I år, då tiden närmar sig då porten ska öppnas, kommer den mardrömslika Fae kämpa sig till det intet anande människornas värld och något kommer att hända... något förunderligt och mystiskt.
Och Kelley's ögon öppnar sig inte bara för Älvorna som omger henne, men det arv som väntar henne.

Wondrous strange är en berättelse fullt av kärlek mällen älvor och de dödliga, svek mellan kungar och drottningar, och magi... mellan författade och läsare.


Ni får gärna kritisera min översättning, ni får säga till om ni hellre vill ha orginaltexten, då kanske det låter mer intressant och bättre än när jag översätter.
Det kan ju bli lite fel också, men som sagt, ni får säga till.


.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback