House of Night

För inte så länge sedan hade vi en vampyrspecial på både böcker och filmer, då hade jag inte läst House of Night än.
För ungefär en vecka sedan så kom de båda böckerna Vampyrens märke och Sveket hem i brevlådan.
Jag har läst första boken (började och slutade igår) och håller på med den andra.
De böckerna är så underbara, de fångade mig direkt.
Eller, för att vara ärlig så tog det ungefär tio sidor för mig att förstå och inse hur boken var.
Först så tyckte jag att det var enormt dåligt att de flesta människorna visste att vampyrer existerade, det är ju inte så det ska vara.
Men så läste jag mer och mer och det blev med spännande och jag ville verkligen läsa mer.
När jag har läst ut Sveket så kommer jag förmodligen inte kunna vänta till mars 2010 för att läsa fortsättningen, så det blir nog på engelska för min del, haha.
Men böckerna innehåller allt.
Unikhet, kärlek, dödsfall, olyckor och mystik.
Det är det jag gillar i böcker, och redan från början så visste jag att de skulle bli mina nya favoritböcker.
Omslagen är ju också otroligt vackra.
Det enda jag inte gillar med böckerna är lite av språket, och vissa delar i bokenär förvirrande och man kanske borde läsa om de tre gånger innan man förstår och har läst allt.
Men jag rekommenderar dessa böcker starkt, P.C. Cast och hennes dotter Kristin kan inte göra någon besviken.
Läs de. ;)

..



.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback