Gone - Övergivna

Här är ännu en bok som jag jättegärna skulle vilja läsa.
Önskar att jag var rik så att jag kunde köpa alla böcker jag ville ha, haha.
Det är iallafall en bokserie, skriven av Michael Grant.
Och den låter så spännande att man vill läsa direkt.
Avgör själva ;)

Övergivna
Gone
Michael Grant

.

"Varför försvann alla som var äldre än fjorton?"
"Jag vet inte."
Sam drog ut på tystnaden. Han ville inte ställa nästa fråga han hade i tankarna och han var inte säker på att han ville veta svaret.
"Vad händer när någon som är här fyller femton?"
Astrid vände sina blå ögon mot honom och han mötte hennes blick. "Sam, när fyller du år?"

På ett ögonblick försvinner alla över 15 år!

Bilar kör av vägen, spädbarn ligger ensamma i sina vaggor och plötsligt fungerar inte telefonerna, Internet eller TV. Det finns ingen hjälp.
En helt ny skrämmande värld möter de övergivna barnen och tonåringarna. En värld utan vuxna där laglöshet träder in. Där mat för dagen blir en kamp och där de starka ställs mot de svaga. Förtvivlat försöker ungdomarna komma på gåtans lösning. Men tiden börjar rinna ut för Sam. Han fyller snart år. Och när man fyller femton ...

Visst låter det spännande? ;)
Jag ska köpa den boken så fort jag kan. :)


.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback