Vamyrspecial: Böcker 2

Hahaha, ännu en vampyrspecial.
Men skyll inte på mig, det är de som trycker böckernas fel, haha.
Nej, men.. istället för att läsa om inlägg efter inlägg med bara vampyrer kan vara lite drygt, så jag sätter ihop de nya vampyrböckerna jag hittat och vill läsa till ett inlägg och inte 10 000 inlägg... haha.
Jag lovar att försöka skärpa mig med vampyrer.

Vampyrkärlek

Malin Lindroth

.

Tron på vampyrer är mycket gammal och har varit ett kärt tema i många böcker och filmer alltsedan Bram Stokers klassiska Dracula som även finns återberättad till lättläst. Vampyrkärlek av Malin Lindroth handlar om en mor och en dotter, båda vampyrer, som återförenas på ett natthärbärge i London.

"Vampyrernas tid tar aldrig slut. Detta vet jag med säkerhet. Jag är nämligen en av dem."

På ett natthärbärge återförenas en mor och en dotter. Men dottern känner inte igen sin mor Elena, och hon kan inte minnas sitt ursprung. Det är inte så konstigt för dottern har varit borta från sin mor i 150 år. Elena sätter sig vid dotterns säng och börjar berätta om sitt liv och varför de kom ifrån varandra. Här finns de klassiska ingredienserna kärlek och längtan, död och hat.

Night World
Bokserie
L.J Smith

.

Det finns tre böcker i serien, alla är olika.
Detta handlar den första boken om (OBS. Engelska, jag översätter bara handling):


Smärtan var något Poppy inte kunde ignorera. Diagnosen var döden. Det fanns inget hopp – tills James dök upp i det nedsläckta sjukhusrummet. James, hennes bästa vän och hemliga kärlek, den stilige pojken från El Camino High. Men detta var en James hon inte kände, hotfull men ändå oemotståndlig när han erbjuder henne gåvan om evigt liv. Bara hankan öppna dörren till Night World, och ledsaga henne till dess ensamma, hemliga värld. En hissnande kyss och hon kan se in i hans själ. Hon upptäcker att han alltid har älskat henne. De är själsfränder – men kan hon följa med honom i döden och bortom? Det är ett desperat val och Poppys tid håller på att ta slut…

Dead Until Dark

Sookie Stackhouse Series
Charlaine Harris

.

(Nu kommer vi till Sandras favoritserie som heter True Blood som tv-serie)

Sookie Stackhouse jobbar deltid som servitris i en småstad i Louisiana. Hon håller sig mest för sig själv och dejtar sällan eftersom hon har ett "problem" -hon kan läsa andras tankar. När hon möter den långe, mörke Bill upptäcker Sookie att hans tankar är helt blockerade för henne. Det skulle vara perfekt om inte Bill hade sina egna problem - han är inte bara vampyr utan hänger också med ett gäng där alla (inte särskilt överraskande) är misstänkta för mord. När en av Sookies medarbetare dör förstår hon att hon själv står näst i tur.

Det får räcka för nu, haha. Kram på er!


.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback