Kingdom Hearts 355/2 Days

Hello!

Var kan man börja med detta underbara spel? Jo men jag kan ju ta och berätta att detta Kingdom Hearts utspelar sig ungefärligt samma som Chains of Memories. Man spelar som Roxas så i detta spel är Sora ute ur bilden (så vitt jag vet =O) I detta spel så får man också se allt från Organization 13's perspektiv, lite men inte så mycket som jag hade velat att man skulle fått.

Man får göra olika uppdrag så det skiljer sig en hel del från KH till Ps2. För att vara ett DS spel så är de ruggigt bra och hel mysig grafik! Det enda som hade kunnat varit bättre är att de hade varit lite svårare uppdrag och flera cutscenes, lite drygt med bara massa dialoger i typ fem minuter. I övrigt är de en hel mysig miljö, jag som lätt blir insatt i spelen så känns det lite att jag är med och fightas sida vid sida med Roxas.

Ja, självklart finns det typisk Kingdom Hearts musik och Utada Hikaru Simple and Clean är fortfarande temalåten. Hel mysig musik, miljön är toppen. Så allt jag kan säga är nog att det finns inget mer DS spel som har samma anda som KH, detta skulle jag lätt kunna säga att de kan bli årets bästa DS spel, men sen så spelar jag ju inte så mycket DS.

Så alla som älskar Kingdom Hearts men som inte köpt detta spel, jag kan bara säga gör det ni kommer verkligen inte ångra er!


.

Kommentarer
Postat av: Jc

Jag ÄLSKAR det spelet!

Det är det bästa spelet ever asså! :D

2010-01-09 @ 20:06:39
URL: http://worldoftwilight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback