Gossip Girl

Det har varit dålig uppdatering idag, och jag ber om ursäkt för det.
Men igår så såg jag på Gossip Girl för försa gången.
Ja, segare än jag finns inte, haha.
Men den serien är ju skitbra har jag märkt.
Fattar inte att jag gav en bok jag hade i den serien till min kusin.
Haha, aja, får nöja mig med att se på själva tv-serien, haha.
Kan inte fatta att jag missat den, har alltid trott att den skulle ha varit dålig.
Ska nog inte döma fler tv-program förrän jag sett dem, haha.
Ni som är lika sega som jag (som jag faktiskt inte tror är möjligt)
så berättar jag lite om serien.

.


Gossip Girl utspelar sig i de lyxigaste kvarteren i New York där ungdomarna aldrig oroar sig för pengar. Men även här finns problem under den polerade ytan och intriger tillhör vardagen för både ungdomarna och deras föräldrar.

Säsongspremiären var i Söndags, alltså säsong 3.
Avsnittet hette Reversals of Fortune
och handlande denna gång om skvallrandet från övergången av sommarlov till college. Serena har blivit en megakändis över sommaren, förföljd av paparazzis, men vad har hon egentligen gjort hela sommaren? Blair och Chuck har hamnat i en ond cirkel av lekande. Vanessa dejtar den förlorade sonen och Nate dejtar sin familjs värsta ovän.

Det var det avsnittet som jag såg repris av igår, får titta på säsong ett och två innan nu på söndag så att jag kan hänga med i vad som har hänt och så att jag inte förblir efterbliven genom att missa mer och inte fatta vad som händer, haha ;)

Nu på söndag 19.00 kommer alltså nästa avsnitt The Freshman på kanal 5
I det avsnittet kommer vi att få se Dan, Blair, Vanessa och Georgina hamna i samma kretsar på NYU. Blair som är fast bestämd att bli drottning även på denna skola, får sig ett kallt uppvaknande när hon inser att ingen på universitetet bryr sig om överklasspartyn och tillrättalagda frisyrer. Serena å andra sidan är inte alls peppad på att sätta foten på Brown Universitetet utan bestämmer sig istället för att ta ett sabbatsår. Chuck har planer på att öppna en klubb men håller det hemligt för investerarna, en hemlighet som Serena snart avslöjar, i ren hämnd för något han gör mot henne.

Det får vi ju bara inte missa! ;)


.

Kommentarer
Postat av: Karin

gossip girl <33

2009-10-21 @ 19:11:21
URL: http://karinsuniversum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback