Bytet

Nu läser jag en bok som har legat i min bokhylla i flera år.
Har aldrig haft lust att läsa den, fast nu känner jag för att läsa den.

Den heter Bytet och är skriven av Diane Hoh, som skriver hur många bra böcker som helst.
Ni ska få se en bild och handling, jag har kommit till hälften ungefär.
Och hittills är den jättebra, man vet liksom inte om man kan lite på "spöket" haha.

.


- Varför gråter du?

Trots att Megan är ensam hemma är det någon som talar till henne. Plötsligt är hennes rum lika iskallt som en underjordisk grotta. I sin spegel urskiljer hon någonting som långsamt antar mänsklig form - det är som att betrakta en person på långt avstånd genom en tunn slöja.

Det är anden efter en sextonårig flicka som visar sig för Megan. Juliet dog vid sjön för över fyrtio år sedan, och nu ber hon Megan om en tjänst som skulle skänka henne evig frid: att de båda under en vecka, sju dagar och sju nätter, ska byta plats. Att hon än en gång ska få känna hur det är att vara levande.

Men ska Megan våga lita på Juliet tillräckligt mycket för att låna ut sin egen kropp?



.

Kommentarer
Postat av: FRIDA - It´s all about me

Den verkar bra :D

2009-10-05 @ 18:43:19
URL: http://fridasjoblom.blogg.se/
Postat av: Elin

ÄLSKAR den boken!!

Min favorit bok genom tiderna verkligen! :)

2009-10-10 @ 23:34:50
URL: http://elinwetterling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback