MTV EMA 09



Tänkte uppdatera detta inlägg under kvällen.
Tittar på MTV och ser på EMA09.

Green Day live var inte helt fel att se, dock var de mycket bättre i Stockholm, men de var helt okej nu med!
Nu börjar de snabbt med prisutdelningen.


Best Live Act:

Vinnaren blev inte Green day, FUCK sägar jag åt det.
Jag är arg, haha, de som vann blev istället U2.



(Vilket betyder att ingen vann tävlingen som vi hade :/)


Best Urban:

Jay-Z blev vinnaren här, hade hoppats på Eminem eftersom han är den enda som jag tyckte var bra i den kategorin.


Nu uppträder Beyoncé på scen, har inte någon direkt åsikt om henne.


Åh, nu är det reklam så man får vänta lite.
Hinner nu lägga upp låtar på bloggen från vinnarna ;)
Det gick snabbt.


Best Rock:

Vinnaren blev GREEN DAY!!! Åh fan vad glad jag blev, skrek inombords!
Woho!
Mina röstningar var inte helt förgäves!



Och nu uppträder Jay-Z och Alicia Keys, hinner nog lägga upp lite mer nu om de inte är så jäkla snabba, haha!

Och jag tar tillbaka vad jag sa.


Best Song:

Beyoncé vann med låten Halo!
den är rätt så okej! :)




Reklam igen, och ändå hinner jag inte med så mycket, måste skärpa mig lite, haha.

Nu börjar det, haha.


Best Alternative:

Där vann Placebo!
Hade faktiskt förväntat mig att Paramore eller Muse skulle ha vunnit.



Nu uppträder Foo Fighters, haha och trummisen fortsätter med sina grimaser efter varje slag.
Jag hann fixa alla låtar nu, hoppas att jag är tillräckligt snabb senare, haha.



Best new Act:

Lady Gaga tog hem priset för best new act.
Det var kul för henne ;)



Och nu är det reklam igen, se, jag hinner fixa in låtar nu, även ta lite pauser, blir bara bättre och bättre.
Haha.

Och nu spelar U2, Jag måste erkänna att de är rätt så bra, men jag tycker ändå att Green Day skulle ha vunnit över dem på Best Live Act.
Han som ska dela ut priset för Best Male säger att han är jätteglad.
Förstod nästan inte vad han sa, haha.

Best Male:
Woho! Eminem vann, han är värd den ;)
Brukar inte lyssna på sån musik men jag klagar inte nr jag hör honom.




Nu får vi höra Shakira, jag ska lägga in en låt för Eminem, blir nog en gammal, har inte kolla på nya, haha.

Och nu är det en Minnessak för Michael Jackson, haha garvar åt gubben som "sjöng" Beat it.
Lät lite kul ;) Inget elakt, jag lovar.

Och nu uppträder Tokio hotel, och de låter inte som när jag senast hörde dem.
Undra vad de har ändrat? Hmm.
Påminner om en annan låt, kommer inte på vilken för tillfället. ;)


Best swedish Act:

Agnes vann den kategorin, och det var jättekul för henne! :)

(De andra länderna skriver jag inte in, det blir för många)



Best European Act:

MaNga vann denna kategori, inte direkt vad jag lyssnar på, men det är väl kul ändå.
Hade inte någon favorit där, hoppades bara på att någon skulle vinna som jag kunde stava namnet på.
Haha.
Och herregud vilken bra tyska han hade.
Fast jag är ju inte så bra på det, han kanske sa helt fel, men jag tror inte det, coolt.
(Dock var det svårt att hitta en låt med dem, för jag vet inte säkert vilka som är de.)




Best Group:

Tokio hotel vann, och det är ju superroligt att vinna i sitt eget hemland, det utstrålar stolthet från dem.
Jättekul^^




Och nu uppträder Leona Lewis...



Best Female:


Best Video:

Beyoncé tog hem vinsten för msikvideon Single Ladies, när jag tänker på den låten så tänker jag på en roligvideo om ett vad som en tvingades dansa i Bikini, riktigt kul.
Här kommer avslutningsvis musikvideon till vinnaren:





Och nu uppträder U2 igen.
Och Jay-Z joinar dem.


God natt på er, detta inlägg tog all min tid, men jag skriver mer i morgon hoppas jag! ;)


.

Kommentarer
Postat av: karine

Cool blogg :) i like it

2009-11-06 @ 00:01:42
URL: http://kariiine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback