Lee Weatherly


Vi har nu kommit till special nummer fem, och denna gång tänkte jag skriva om tre böcker som är skrivna av Lee Weatherly, dock så kommer de från en bokklubb som heter tl-klubben (som hade mycket bättre böcker förut när vi ändå nämner dem).
Alltså finns de inte att köpa i vanliga affärer, men man kan antingen låna på bibliotek eller kanske kolla igenom en massa second hand affärer om man vill läsa de på svenska.
Annars så finns ju alltid de på engelska och finns att köpa på internetbokhandlar, så jag skriver originaltiteln (de engelska titlarna i dessa fall) så kan ni läsa de på engelska om ni hellre vill det.
Det är nog  mycket enklare, och böckerna är inte skrivna på en sådan svår engelska så det borde inte vara någora större problem.

  • Jag saknar Abby!
  • Frukost hos Sadie
  • Kathys hemlighet

Jag saknar Abby!
Missing Abby

"Emma och Abby var bästa vänner.
De hängde alltid ihop, skrattade och hade roligt - tills något hände.
Ingen vet vad och Emma pratar aldrig om det.
Emma skaffar nya kompisar och glömmer nästan Abby.
Men så försvinner Abby, och ingen vet vart hon är.
Emma träffar henne på bussen samma dag och är den sista som ser henne.
Varför är Emma så hemlighetsfull?
Och vad har egentligen hänt Abby?"


Boken är riktigt sorglig, men ändå väldigt äventyrlig.
Det är en av de bästa böckerna jag läst, den är jättebra skriven, och ni får inte missa den! :)
Frukost hos Sadie
Breakfast at Sadie's


"Allt går fel i Sadies liv.
Skolan är en mardröm.
Hur mycket hon än anstränger sig får hon urusla betyg.
Hennes mamma drabbas plötsligt av en mystisk sjukdom och hamnar på sjukhus.
Och till råga på allt sticker Sadies moster till Kanarieöarna och lämnar henne ensam på familjens Bed & Breakfast.
Hur ska sadie klara allt?"


Jag kommer inte riktigt ihåg denna bok, den gav inga "minnen för livet" som boken ovanför hade.
Men den var bra på sitt sätt, ett bra tidsfördriv helt enkelt!

Kathys hemlighet
Kat got your tongue

"Kathy blir påkörd av en en bil och när hon vaknar upp på sjukhuset minns hon ingenting av sitt liv före olyckan.
Hennes mamma är en främling och Kathy är inte ens säker på att hon gillar sin mamma.
Snart upptäcker hon att det är något som inte stämmer... Varför beter sig hennes vänner så konstigt?
Vad är det för hemligheter som döljer sig i Kathys förflutna?"



Boken var väldigt bra, visst hade den sina brister lite men det är inget man tänker på.
Den är spännande, och jag gillar sånna böcker då huvudkaraktären inte minns något alls av sitt liv.
Sådant är väldigt fascinerande och det är kul att "hjälpa" karaktären att hitta pusselbitarna från sitt liv.
Som om man själv vore den människan och letar efter ledtrådar till sitt liv som man inte minns något alls ifrån.
Läs denna bok om ni också gillar sådana böcker! :)
Det var slutet på special del 5, och många fler kommer det att bli!
Jag ska skriva fler inlägg per dag, det känns så tomt när det bara kommer upp ett inlägg per dag tycker jag, haha.
Det måste ju ändras ;)



Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej vill tipsa dig om min tävling där du kan vinna en väska designad av Kenza



http://juliaglans.blogg.se/2009/november/hej-har-varldens-basta-jultavling.html

2009-12-02 @ 12:54:51
Postat av: Marielle

Hej!

Jag har en gåta på min blogg. Om du svarar rätt har du chansen att vinna årets julklapp! Var med och svara rätt du med.



Ps. Jag kommer att ha 5 tävlingar innan jul, så du har ännu större chans att vinna! Ds.

Postat av: emma

hoppas du har en bra onsdag? / fröken bitterfitta


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback