Pirater!

Just nu läser jag en bok som heter Pirater! av Celia Rees.
Jag har inte kommit så långt in på boken ännu, men det jag läst är jättebra.
Tror att resten är det också.
Här kommer bild och handling.

.

Det är sjuttonhundratal, och Nancys köpmannafamilj har förlorat hela sin förmögenhet. När hennes far sen dör skickas hon, tillsammans med sin bror, till familjens plantage på Jamaica. Där träffar hon slaven Minerva, och de blir väldigt nära vänner. Efter ett tag bjuder brasilianaren som äger en plantage i närheten in henne och hennes äldre bror på middag. Brasilianaren friar till henne och ger henne ett vackert halsband av rubiner, med tillhörande örhängen.

Men Nancy vill inte gifta sig med honom. Han skrämmer henne, och en framtid som hans fru skulle innebära att all hennes frihet skulle tas ifrån henne. Dessutom är hon kär i sin barndomsvän William. De har bestämt att de ska gifta sig, och hon bär hans ring på tummen.

Tillsammans med Minerva flyr hon ifrån ön och de ansluter sig till en grupp pirater. Brasilianaren förföljer henne och Minerva över haven. På ett mystiskt sätt verkar det som om han alltid vet var hon är, och hon kan inte komma undan honom. Det enda hon vill är att brasilianaren ska sluta förfölja henne, och att hon ska få komma hem till William.


Och ja.. jag läser pocketformatet, haha.

Angående Vampyrspecialen på filmer så kommer det inlägget lite senare.
Kram på er

.

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback