Min far hade en dröm

Många av er har väl hört talas om USA:s president Barack Obamas bok.
Jag har fått låna den av min kusin, så jag håller på att läsa den.
Än så länge har jag bara läst inledningen.
Jag började läsa när jag var som sömnigast så jag höll på att somna.
Men jag ska fortsätta läsa den, den kanske är bra.
Men jag kan inte säga något om boken än, men här har ni bild och handling.

.


I Min far hade en dröm berättar Barack Obama djupt personligt om sin uppväxt i ett USA som fortfarande präglades av raslagar. Berättelsen tar sin början när Barack Obama får reda på att hans far, som han aldrig lärt känna, har dött i en bilolycka. Faderns plötsliga död får honom att reflektera över sitt liv och vad som gjort honom till den han är. När han reser till Kenya för att möta den afrikanska delen av sin familj blir det en omtumlande upplevelse som får honom att försona sig med sin bakgrund. Min far hade en dröm är en gripande skildring av en ung mans sökande efter sina rötter och en bok för alla som är intresserade av frågor om identitet, klass och ras.

Information tagen från Adlibris

.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback