Om jag stannar

Jag har hittat massor med böcker som jag vill läsa på så kort tid.
Men det skulle bli så dyrt att köpa alla på samma gång.
Jag vet, jag vet.
Jag skulle kunna låna från biblioteket, men så lätt är det inte för mig, tyvärr.
När jag lånar böcker från biblioteket så kan jag inte läsa böckerna, utan jag måste äga dem för att kunna.
Jag vet att det låter jättekonstigt, men så är det.
Här är iallafall en bok som verkar väldigt intressant. (Den handlar inte om vampyrer, haha.)

Om jag stannar
Gayle Forman

.

Hur skulle det bli om jag stannade kvar? Hur skulle det kännas att vakna upp och vara föräldralös? Att aldrig mer känna doften av pappas pipa? Att aldrig mer stå bredvid mamma och småprata medan vi diskar? Att aldrig mer läsa ett nytt kapitel ur Harry Potter för Teddy? Att stanna kvar utan dem?

På ett ögonblick förändras allt. Det sista Mia minns är att hon sitter i baksätet på bilen tillsammans med sin familj. Det har snöat på morgonen och de är på väg till goda vänner.
I nästa ögonblick ser hon sig själv bli buren ut ur bilvraket och räddningspersonalen kämpar för hennes liv.
Under de 24 timmar som följer får vi genom Mias tillbakablickar och refl ektioner över de människor hon ser i sjukhusets väntrum, lära känna hennes liv och hennes val.
Och nu står hon inför det svåraste valet av alla - leva vidare med smärtan eller släppa taget?

Jag gillar sånna här böcker, vissa av dem får mig faktiskt att gråta (och jag gråter väldigt sällan).
Så det ska bli skönt när jag äntligen kan läsa den! :)


.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback