Herr Arnes penningar

Nu tänkte jag skriva om en svensk klassiker.
En deckare av Selma Lagerlöf.
Jag brukar inte läsa gamla böcker så ofta, men det händer någon gång ibland.
Fast denna gång gav min svenskalärare boken till alla i nian.
Innan jag började läsa den hade jag faktiskt höga förväntningar på den.
Men det borde jag inte ha haft.
Den boken var ganska långtråkig.
Men det är bara vad jag själv tycker.
Ni andra kanske redan har läst den och tycker om den?
Ni som inte läst den; här kommer handlingen:

Herr Arnes Penningar
Selma Lagerlöf

.

- Herr Arnes penningar ska bli hans död, säger folket.
Och kistan med silverpenningar blir också Arnes olycka.
En vinternatt hör hans fru hur knivarna slipas. Onda män har kommit till trakten.
I solberga prästgård händer en förskräcklig händelse.
Alla utom Elsalill blir mördade.
Hon flyttar till Torarin och träffar på sir Archie, som hennes fostersysters spöke berättar att han har någonting med de stulna silverpenningarna att göra...


.

Kommentarer
Postat av: Ingrid 8)

Vi läser den just nu i skolan, den är väl ingen höjdare, men det ingår i vårat arbete om S.L ._.

2009-09-17 @ 18:42:21
Postat av: Tessie

Hahaha, du driver? xD samma här ju xD

2009-09-17 @ 19:03:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback