Engelska böcker

Haha, förlåt att jag mest skriver om engelska böcker, men de är ju de som är de bästa, så nu skriver jag ett inlägg med en massa engelska böcker så slipper ni läsa ett inlägg för varje.
Och jag lovar er att det inte är så många vampyrböcker, tror inte att det är en enda denna gång.
Utan bara bra böcker som handlar om lite allt möjligt om jag råkar ha fastnat för.
Missförstå mig inte, ni behöver inte tycka att de låter bra, det är ju bara mina egna åsikter, haha.
Som vanligt kommer jag översätta handlingarna till svenska så att alla förstår, och om ni vill läsa handlingarna på originalspråket så kan man bara söka på titel och författare.
Vi får hoppas att dessa bra böcker kommer ut på svenska snart. ;)


Innehåll:

  • Raven
  • Deadly little secret
  • Skinned
  • Evermore





Raven
Allison Van Diepen

.

”Dörren som alltid var stängd öppnas.
Jag vet inte om det finns en hel minut utan att jag tänker på honom, att jag återspeglar minnet av hur det kändes att ha hans hand på min, att hans ögon tittar åt mitt håll. Och ändå så gömmer han sig fortfarande.
Han pratar som om mina känslor för honom tillhör det förflutna, som om mina känslor inte skulle vara detsamma nu när jag vet sanningen om honom.
Men jag har inte den sortens makt över hur jag känner, och om han inte fattar det så är han blind.”

 

Zin dansar med eld i varje steg, talar med honungssöt röst, och ser med ögon som kan blicka in i din själ.
Det är inte konstigt att Nicole är djupt förälskad i honom.
Deras vänskap är det enda som räddar henne från tristessen i skolan och det kaos som finns därhemma.
Men hon kan inte förstå varför han håller henne på avstånd, även fast hon kan känna att hans själ vill närma sig hennes egen.
Zin bär på en mycket gammal hemlighet, och när Nicole får reda på sanningen kan hennes kärlek vara det enda som kan rädda honom från det.

Hemsida


Deadly little secret
Laurie Faria Stolarz

.

Tills för tre månader sedan har allt i den sextonåriga Camelia’s liv varit ganska normalt.
Någorlunda bra betyg, en bra relation till sina föräldrar och ett coolt deltidsjobb på en bildstudio nere på stan.
Men när Ben, den nya mystiska killen, börjar tredje året på hennes skola börjar hennes liv bli allt annat än normalt.

Det går rykten om att Ben på något sätt är ansvarig för sin ex-flickväns mystiska död,
han blir omedelbart utstött av alla på skolområdet.
Alla utom Camelia.

Hon tror inte på att han har med dödsfallet att göra, även fast hennes kompisar försöker övertyga henne motsatsen.

Istället dras hon oförklarligt till Ben… och hans beröring.

Men snart får Camelia en massa kusliga telefonsamtal och paket med hotfulla anteckningar.

Ben insisterar på att hon är i stor fara, och att han kan hjälpa henne.

Man kan hon verkligen lita på honom?

Hon vet att han döljer något, men han är inte den enda med en hemlighet.

Hemsida


Skinned
Robin Wasserman

.

Lia Kahn var perfekt: rik, vacker, populär.

Ända tills olyckan som nästan dödade henne.

Nu har hon överförts till en ny kropp som bara ser mänsklig ut.

Lia kommer aldrig att känna smärta igen, hon kommer aldrig åldras och hon kan aldrig riktigt dö.

Men hon är nu bortstött från alla hennes vänner, bedragen av sin pojkvän och har inte längre sitt gamla liv.

 

Tvingad bort från samhällets kretsar, umgås hon istället med sånna som hon själv.

De är betraktade som missfoster, de är hatade… och fruktade.

De är allt utom mänskliga, och enligt de flesta människor är detta det ultimata brottet som de tvingas betala det yttersta priset.

Hemsida


Evermore
Alyson Noël

.

Sedan en hemsk olycka inträffade hennes familj och tog deras liv, har

sextonåriga Ever kunnat se människors auror och kunnat höra deras tankar och veta människors bakgrund genom en enda beröring.

Hon går undan för att skydda sig själv från någon helst kontakt med människor för att hennes förmåga gör henne till ett missfoster i den nya skolan.

Men allt förändras när hon träffar Damen Auguste…

 

Ever ser Damen och känner en omedelbar igenkänning.

Han är vacker, exotisk och förmögen, och han har många hemligheter.

Damen kan få saker att försvinna och få saker att dyka upp.

Och han verkar alltid veta vad hon tänker och han är den ende som kan tysta bullret och den slumpmässiga energin i hennes huvud.

Hon vet inte vem eller vad han är.

Damen delar ljus och mörker i samma mängd, och han tillhör en förtrollad ny värld där ingen dör.

Hemsida


Det var alla böcker för den här gången, och jag är medveten om att typ en av dessa böcker är en vampyrbok, haha.

Det var egentligen inte med mening, men iallafall.

Hoppa ni gillar någon utav dessa.

 

.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback