Darko

För ett tag sen såg jag och min kompis s.Darko, bara för att min stora kärlek Jackson Rathbone var med :D
Älskade filmen så sjukt mycket, idag hittade jag den på discshop, så beställde den självklart!
Klickade även in på cdon och beställde Donnie Darko, föregångaren till s.Darko.
Blev Into the Wild (boken) också, det är ju min favoritfilm, baserad på en sann historia och jag har velat ha den boken länge nu.
Tänkte skriva om Into the Wild någon dag, kanske imorron. Vi får väl se :)

Men iallafall, lite om Darko filmerna:
(kopierat från Filmtipset)

S. Darko utspelas sommaren 1995, sju år efter orginalfilmen. Vi får följa Donnie Darkos lillasyster, Samantha, som har hunnit bli 17 år. Hon och hennes bästa kompis Corey drar iväg på en road trip till Hollywood för att de vill bli kända. Deras bil går dock sönder och de blir fast i en liten stad i öknen. När en meteorit slår ner i närheten så börjar Samantha få bisarra syner. Syner som säger till henne att universum kommer gå under. Hon måste nu möta sina demoner och på så sätt rädda världen och sig själv.

Tonårige Donnie är inte direkt den typiske amerikanske tonårskillen, han har konstiga syner och en låtsaskompis vid namn Frank som är en stor kanin. En natt kraschar en flygplansmotor ner i Donnies hus men eftersom han tillfälligtvis gick i sömnen just då undkommer han incidenten med livet i behåll. Av Frank får han veta att han nu fått en annan, högre mening med livet.



// Jennyy<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback