Shadow Kiss

Hejhej, förlåt att jag inte har skrivit på väldigt länge, men jag har bara inte haft lust.
Haha, okej inte riktigt sant, jag har haft lust men jag har inte orkat med något.
Iallafall.
Nu så läser jag Shadow Kiss av Richelle Mead, den ingår i en bokserie som heter Vampire Academy.
Det är bok nummer tre alltså.
. De två första böckerna finns på svenska och heter Törst och Fruset Blod, men tredje boken finns ännu inte på svenska, men kommer på svenska till mars nästa år och så långt orkar jag inte vänta.
Direkt efter Shadow Kiss kommer jag att läsa den fjärde boken Blood Promise.
Ett litet tips, läs inte baksidan på Blood Promise om ni inte vill bli spoilade, ångrar verkligen att jag läste baksidan på den innan jag började läsa Shadow kiss, menmen, gjort är gjort.
*Läs handlingen här nedanför på egen risk*
"Rose vet att det är förbjudet att älska en annan beskyddare.
Hennes bästa vän Lissa - den sista Dragomir-prinsessan - måste alltid komma först.
Olyckligtvis när det gäller den underbara Dimitri Belikov så är det menat att vissa regler ska brytas.

Sedan ett märkligt mörker börjar växa i Rose's sinne, och spöklika skuggor varnar för en fruktansvärd fara närmar sig akademiens järnportar.
De levande döda stänger in, och de vill ha hämnd för de liv som Rose har stulit.
I en hjärtskakande kamp som motsvarar Rose's värsta mardrömmar,             kommer Rose har att välja mellan liv, kärlek och de två personer som betyder mest ... men innebär hennes val att bara en kan överleva?"



Jag älskar verkligen dessa böcker, ni borde läsa dem.
Fast de kanske inte är så intressanta för de som inte gillar vampyrer.
Men kärleken och lusten men ändå något som är helt förbjudet.
Det är unikt för denna serie.


.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback